Europæiske forbrugere får ny fælles klageportal

16-03-2016

For fremtiden skal alle europæiske og danske netbutikker linke til en ny fælles klageportal ved navn Online Dispute Resolution (ODR).

Europa-Kommissionen står bag den nye ODR-platform, der skal fungere som en fælles portal, som forbrugere kan anvende, hvis de ønsker at klage til virksomheder, der sælger produkter eller tjenester på nettet.

Alle virksomheder, der sælger online til forbrugere, skal linke til ODR. Virksomheden er desuden ansvarlig for at linket fremgår af handelsbetingelserne, at linket fremstår tydeligt på hjemmesiden og at informere forbrugerne om ODR-platformens funktion.

Du kan læse mere om reglerne for den nye ODR-platform på forbrugereuropa.dk.

Del denne nyhed


E-mail
Kodeord
 



Wick Kommunkation it-forum it-forum

Når du besøger itforum.dk accepterer du, at der anvendes cookies, som vi og vores samarbejdspartnere benytter til funktionalitet, statistik og markedsføring. Læs mere om cookies på itforum.dk her

OK