Gevinsten ved RPA og kunstig intelligens på arbejdspladsen
14-03-2019
Tidspunkt
14. marts 2019 - kl.12:00

Sted
Nordkraft
Kjellerups Torv
9000 Aalborg
Lokale 4.3.02
Arrangør
BrainsBusiness
Tilmeldingsfristen er desværre overskredet kontakt it-forum: 22 76 44 21  
Tilmeldingsfrist:
12. marts 2019 - kl. 00:00


Hvordan skal vi forholde os til vores virtuelle kollegaer som medarbejder eller leder? Hvordan sikrer vi, at vi får udbytte af teknologien? Og hvordan kommer man overhovedet i gang? Det og meget mere kan du få svar på til BrainsBusiness' seminar i Aalborg den 14. marts.

Robotic Process Automation (RPA) er efterhånden ved at vinde ind i mange virksomheder og bliver en del af hverdagen i flere og flere jobs, hvilket skaber nye udfordringer og muligheder for såvel medarbejdere som ledelse. Stjæler robotterne vores jobs – eller er de et nyttigt værktøj til optimering af processer og minimering af fejl? Hvor meget kan man egentlig stole på kunstig intelligens – og være sikker på, at den træffer de rigtige beslutninger?

Udbytte:
- Hør en førende forsker fra AAU fortælle om forskningen indenfor robotics og etik.
- Spar Nord, Enversion og Region Nord deler praktiske erfaringer med RPA, kunstig intelligens og machine learning.
- Knowit giver tips til hvordan man kommer i gang, og hurtigt får høstet gevinster med investering i RPA.

Program:
- Netværksfrokost
- Velkomst og rammesætning v/ Jim Nielsen, adm. direktør, Knowit
- Indlæg ved AAU-forsker v/ TBA
- Erfaringer med RPA og AI - fra første skridt til den digitale arbejdsstyrke v/ Kaare Jacobsen, IT-udviklingschef, SparNord
- Sådan kan videncentriske processer understøttes med kunstig intelligens v/ Thomas Schultz, Business Partner, Enversion
- Pause
- Erfaringer med Machine Learning - sådan håndterer vi fakturaer v/ Region Nord
- Kortlægning af forretningspotentialer og processer v/ Kristian Jørgensen, Knowit
- En begynders guide til robotics - gode råd er ikke dyre v/ Jim Nielsen, Knowit
- Afrunding

Om teknologierne
Robotic Process Automation er automatisering ved hjælp af virtuelle robotter, der udfører processer eller dele af processer i stedet for mennesker. Robotterne kan bl.a. bidrage til at frigøre personintensive indsatser fra opgaver og processer, højne kvaliteten i opgaveløsningen, fordi robotten altid gør det den bliver bedt om, eller øge gennemløbstiden på processer og projekter. Vi har endda ofte set at medarbejder-tilfredsheden ofte stiger fordi den administrative robot overtager de lavpraktiske hadeopgaver som hænger mange medarbejdere ud af halsen.

Kunstig intelligens kommer i forskellige indpakninger, men fælles for de forskellige teknologier til området er ønsket om at forbedre operative aktiviteter i organisationen. Det kan være alt fra visitering af kunder der ringer til et kontaktcenter, automatisk kontering af fakturaer fra underleverandører, baseret på hvad der står på fakturaen, over talekendelse og digitale agenter som eksempelvis chatbots.

Del dette indlæg




 

E-mail
Kodeord

Wick Kommunkation it-forum it-forum

Når du besøger itforum.dk accepterer du, at der anvendes cookies, som vi og vores samarbejdspartnere benytter til funktionalitet, statistik og markedsføring. Læs mere om cookies på itforum.dk her

OK